LLO Salgsbetingelser

Generelt

Ved indmeldelse via hjemmesiden/netkøb. Lejernes LO tilbyder oprettelse af medlemskab og betaling af første kontingent via www.llo.dk

Når vi har modtaget din bestilling af medlemskab, modtager du en bekræftelsesmail, hvoraf dit medlemsnummer fremgår. Du betaler for din første kontingentperiode straks ved oprettelsen af medlemskab i Lejernes LO. Vær opmærksom på at du betaler kontingent for hele den måned, du melder dig ind, uanset hvornår på måneden du indmelder dig (er der få dage til et månedsskifte, kan du vente med at indmelde dig til den 1. i den næstkommende måned).

Husk at du selv skal til-/og afmelde dig betalingsservice.

Vi opfordrer dig til at tilmelde din kontingentbetaling til automatisk betaling (Betalingsservice, automatisk korttræk eller Mobilepay). Skal vi udsende faktura til dig koster det et gebyr. Gebyr for udsendelse af opkrævning pr. mail er 25 kr. og for udsendelse af et brev 50 kr.

Ved indmeldelse i LLO binder du dig for minimum et halvt års medlemskab. Hver gang du betaler kontingent herefter, binder du dig for medlemskab i den periode, som betalingen dækker. Dit medlemskab vil altså fortsætte, medmindre du aktivt udmelder dig. Glemmer du det, gælder udmeldelsen først efter løbende måned + 30 dage. Ved udmeldelse er det dit eget ansvar at afmelde Betalingsservice – vi kan ikke gøre det for dig.

Ved netkøb er der en fortrydelsesret på 14 dage. Hvis du inden for disse 14 dage får bistand fra LLO, har du udtrykkeligt givet afkald på fortrydelsesretten. Skulle du have fortrudt din indmeldelse, beder vi dig om at oplyse dette ved at sende LLO en skriftlig opsigelse.

Ved andre former for indmeldelse

Du har også mulighed for at for at få tilsendt en faktura eller betalings informationer i en mail, hvis du kontakter din lokale LLO-afdeling. Ved betaling af udsendt faktura accepterer du samtidig vores data- og salgsbetingelser. 

Du har også mulighed for at indmelde dig ved fremmøde i din lokale LLO-afdeling. Se aktuelle åbningstider på den lokale afdelings hjemmeside på www.llo.dk. Her kan du betale kontingent med Mobile Pay. Hvis du melder dig ind ved at besøge din lokale LLO-afdeling, vil du blive bedt om at underskrive vores salgs- og databetingelser.

Dit kontingent dækker ikke:

  • Huslejenævnenes, Beboerklagenævnenes og Ankenævnets gebyr for at behandle en sag
  • Førelse af retssager ved fogedret eller byret.


Udmeldelse

Skal ske skriftligt til din lokale LLO-afdeling senest en måned, førend din kontingentperiode udløber. Husk at påføre dit medlemsnummer. Din udmeldelse effektueres ved udgangen af en kontingentperiode.

Husk, at du selv skal afmelde Betalingsservice, det er der ingen andre, der kan gøre.

Ved manglende betaling af kontingent:

Betaler du ikke dit kontingent, kan du ikke længere få rådgivning eller sagsbehandling. Er vi nødt til at rykke for dit kontingent, kan vi på lægge et rykkergebyr på 100 kr. Hvis du har en restance og gerne vil meldes ind igen, skal restancen betales, førend du kan blive medlem igen.

Flytning

Hvis du flytter under en kontingentperiode, er det vigtigt at du meddeler det til os. Det kan du gøre ved at logge ind på www.lejerneslandsorganisation.membersite.dk

eller med post eller mail til den lokalafdeling, du er medlem af. Se kontaktoplysninger på www.llo.dk

 

Særlige vilkår for lokalafdelinger

Specielt for LLO i Hovedstaden

Opgradering af medlemskab: Du har mulighed for at opgradere din kontingentpakke fra dag til dag. Ønsker du dette skal du meddele det på skrift til os.

Nedgradering af medlemskab: Du har også mulighed for at nedgradere din kontingentpakke. Dette skal meddeles skriftligt senest en måned førend din kontingentperiode udløber. Din nedgradering effektueres ved udgangen af en kontingentperiode.

Har du et LLO – Ekstra medlemskab og vælger at nedgradere det, udtræder Lejernes LO Hovedstaden af de sager, vi eventuelt måtte repræsentere dig i.

Lejernes LO Hovedstaden kan derefter ikke indtræde i samme sag igen, hvis du skulle vælge at opgradere din kontingentpakke.

Din skriftlige meddelelse kan du sende med post til Lejernes LO Hovedstaden, Vester Voldgade 9, 1. 1552 København V, på mail til info@lloh.dk eller du kan komme i vores åbningstid mandag-torsdag 13-16. Husk altid at oplyse dit medlemsnummer.

Retssager, småsager og inkassosager er ikke dækket af dit kontingent, men som medlem har du adgang til at lade LLO Hovedstaden føre inkassosager og såkaldte småsager til en meget lav pris. Som Plus- og Ekstramedlem har du adgang til gratis advokatvurdering af din sag.

Personoplysninger
Personoplysninger behandles fortroligt og lagres under sikre forhold i overensstemmelse med gældende lovgivning. Du har ret til indsigt i dine personoplysninger, som kan blive oplyst ved at tage kontakt til din lokale LLO-afdeling og ved oplysning af dit medlemsnummer.

Det er dit eget ansvar at oplyse os om eventuelle adresseændringer.

 

Sales Terms and Conditions

General

When signing up via the website/online purchase, Lejernes LO offers membership registration and payment of the first membership fee through www.llo.dk.

Once we have received your membership order, you will receive a confirmation email containing your membership number. You will pay for your first membership period immediately upon registering with Lejernes LO. Please note that you pay membership fees for the entire month in which you sign up, regardless of when in the month you sign up.

Remember, it is your responsibility to sign up for or cancel automatic payments via Betalingsservice.

We encourage you to set up your membership payment for automatic payment (Betalingsservice, automatic card payments, or MobilePay). If we need to send an invoice, a fee will apply. The fee for sending an invoice by email is DKK 25, and the fee for sending it by letter is DKK 50.

By joining LLO, you commit to a minimum membership of six months. Each subsequent payment locks you into membership for the period covered by that payment. Your membership will continue unless you actively cancel. If you forget to cancel, the cancellation will take effect at the end of the current month plus 30 days. Upon cancellation, it is your responsibility to cancel your Betalingsservice; we cannot do this for you.

For online purchases, there is a 14-day right of withdrawal. If you receive assistance from LLO within these 14 days, you explicitly waive the right to cancel. If you wish to cancel your membership, please inform us by sending a written notice of cancellation to LLO.

Other Methods of Registration

You also have the option to receive an invoice or payment details by email if you contact your local LLO office. By paying the invoice, you also accept our data and sales terms.

You can also register in person at your local LLO office. Please check the local office’s website for opening hours at www.llo.dk. You can pay the membership fee with MobilePay at the office. If you register in person, you will be asked to sign our sales and data terms.

Your Membership Does Not Cover:

  • Fees for handling cases by the Rent Tribunal, Resident Complaint Board, or Appeal Board.
  • Legal cases at the enforcement court or district court.

 

Cancellation

Cancellation must be made in writing to your local LLO office at least one month before your membership period ends. Please remember to include your membership number. Your cancellation will take effect at the end of the current membership period.

Remember, it is your responsibility to cancel Betalingsservice, no one else can do this for you.

Failure to Pay Membership Fees

If you do not pay your membership fee, you will no longer be eligible for advice or case handling. If we need to remind you to pay, a reminder fee of DKK 100 may apply. If you have arrears and wish to rejoin, you must pay your outstanding fees before becoming a member again.

Change of Address

If you move during a membership period, it is important to notify us. You can do this by logging into www.lejerneslandsorganisation.membersite.dk or by post or email to the local office you are a member of. Please check contact details at www.llo.dk.

Special Terms for Local Branches (Hovedstaden)

  • Upgrade of Membership: You can upgrade your membership package on a daily basis. If you wish to do so, please notify us in writing.
  • Downgrade of Membership

You can downgrade your membership package as well, but you must inform us in writing at least one month before your membership period ends. The downgrade will take effect at the end of the membership period.

If you have an LLO – Extra membership and choose to downgrade it, Lejernes LO Hovedstaden will withdraw from any cases we may be representing you in.

Lejernes LO Hovedstaden cannot re-enter the same case if you later decide to upgrade your membership package.
You can send your written notification by post to Lejernes LO Hovedstaden, Vester Voldgade 9, 1, 1552 Copenhagen V, by email to info@lloh.dk, or visit us during opening hours Monday-Thursday from 13:00 to 16:00. Always remember to provide your membership number.

Court Cases, Small Claims, and Collection Cases

Court cases, small claims, and collection cases are not covered by your membership, but as a member, you have access to have LLO Hovedstaden handle collection cases and small claims at a very low cost. As a Plus and Extra member, you have access to a free lawyer assessment of your case.

Personal Data
Personal data is processed confidentially and stored securely in accordance with applicable law. You have the right to access your personal data, which can be provided by contacting your local LLO office and providing your membership number.
It is your responsibility to notify us of any address changes.

Samtykkestyringsplatform fra Real Cookie Banner