Har du brug for rådgivning?

Har du brug for hjælp - klik her

Lejernes Landsorganisation er en sammenslutning af selvstændige afdelinger, hvor man som medlem kan få råd, vejledning og assistance. Lejernes Landsorganisation er en medlemsorganisation. Vi modtager ikke offentlig støtte. Vores mulighed for at være til rådighed for dig og andre lejere bygger derfor på medlemskab.

 

LLO Salgsbetingelser

Generelt

Ved indmeldelse via hjemmesiden/netkøb

Lejernes LO tilbyder oprettelse af medlemskab og betaling af første kontingent via www.llo.dk

Når vi har modtaget din indmeldelse, modtager du en bekræftelsesmail, hvoraf dit medlemsnummer fremgår. Du betaler for din første kontingentperiode straks ved indmeldelsen i Lejernes LO. Vær opmærksom på at du betaler kontingent for hele den måned, du melder dig ind, uanset hvornår på måneden du indmelder dig.

Husk at du selv skal til-/og afmelde dig betalingsservice.

Vær opmærksom på, at hvis du ikke tilmelder dig Betalingsservice, vil du blive opkrævet et ekspeditionsgebyr på 50 kr. ved oprettelsen og ved hver af følgende kontingentbetalinger.

Ved indmeldelse i LLO binder du dig for minimum et halvt års medlemskab. Hver gang du betaler kontingent herefter, binder du dig for medlemskab i den periode, som betalingen dækker. Dit medlemskab vil altså fortsætte, medmindre du aktivt udmelder dig. Glemmer du det, gælder udmeldelsen først efter løbende måned + 30 dage. Ved udmeldelse er det dit eget ansvar at afmelde Betalingsservice – vi kan ikke gøre det for dig.

Ved netkøb er der en fortrydelsesret på 14 dage. Hvis du inden for disse 14 dage får bistand fra LLO, har du udtrykkeligt givet afkald på fortrydelsesretten. Skulle du have fortrudt din indmeldelse, beder vi dig om at oplyse dette ved at sende LLO en skriftlig opsigelse.

Ved andre former for indmeldelse

Du har også mulighed for at for at få tilsendt et girokort, hvis du kontakter din lokale LLO-afdeling. Ved betaling af udsendt girokort accepterer du samtidig vores data- og salgsbetingelser. Hvis vi udsender girokort til dig, koster det dig et ekspeditionsgebyr på 50 kr. Dette kan du undgå fremover ved at tilmelde dig Betalingsservice.

Du har også mulighed for at indmelde dig ved fremmøde i din lokale LLO-afdeling. Se aktuelle åbningstider på den lokale afdelings hjemmeside på www.llo.dk. Her kan du betale kontingent med Mobile Pay. Hvis du melder dig ind ved at besøge din lokale LLO-afdeling, vil du blive bedt om at underskrive vores salgs- og databetingelser.

Dit kontingent dækker ikke

Huslejenævnenes, Beboerklagenævnenes og Ankenævnets gebyr for at behandle en sag (gebyret varierer fra kommune til kommune).

Førelse af retssager ved fogedret eller byret.

Udmeldelse

Skal ske skriftligt til din lokale LLO-afdeling senest en måned, førend din kontingentperiode udløber. Husk at påføre dit medlemsnummer. Din udmeldelse effektueres ved udgangen af en kontingentperiode.

Husk, at du selv skal afmelde Betalingsservice, det er der ingen andre, der kan gøre.

Ved manglende betaling af kontingent:

Betaler du ikke dit kontingent, stopper LLO´s rådgivning og sagsbehandling. Er vi nødt til at rykke for dit kontingent, kan vi på lægge et rykkergebyr på 100 kr. Hvis du har en restance og gerne vil meldes ind igen, skal restancen betales, førend du kan blive medlem igen.

Flytning:

Hvis du flytter under en kontingentperiode, er det vigtigt at du meddeler det til os. Det kan du gøre ved at logge ind på lejerneslandsorganisation.membersite.dk eller med post eller mail til den lokalafdeling, du er medlem af. Se kontaktoplysninger på www.llo.dk

Personoplysninger
Personoplysninger behandles fortroligt og opbevares i overensstemmelse med gældende lovgivning. Du har ret til indsigt i dine personoplysninger, som kan blive oplyst ved at tage kontakt til din lokale LLO afdeling og ved oplysning af dit medlemsnummer.

Det er dit eget ansvar at oplyse os om eventuelle adresseændringer.

Kontaktinformationer
Lejernes Landsorganisation Danmark
Reventlowsgade 14
1651 København V
CVR 314 217 13

llo@llo.dk

Telefonisk henvendelse:
Mandag - torsdag kl. 10.00 - 15.00
Fredag kl. 10 - 12
Tlf. 33 86 09 10

Særlige vilkår for lokalafdelinger

LLO i Hovedstaden

Opgradering af medlemskab: Du har mulighed for at opgradere din kontingentpakke fra dag til dag. Ønsker du dette skal du meddele det på skrift til os.

Nedgradering af medlemskab: Du har også mulighed for at nedgradere din kontingentpakke. Dette skal meddeles skriftligt senest en måned førend din kontingentperiode udløber. Din nedgradering effektueres ved udgangen af en kontingentperiode.

Har du et LLO - Ekstra medlemskab og vælger at nedgradere det, udtræder Lejernes LO Hovedstaden af de sager, vi eventuelt måtte repræsentere dig i.

Lejernes LO Hovedstaden kan derefter ikke indtræde i samme sag igen, hvis du skulle vælge at opgradere din kontingentpakke.

Din skriftlige meddelelse kan du sende med post til Lejernes LO Hovedstaden, Vester Voldgade 9, 1. 1552 København V, på mail til info@lloh.dk eller du kan komme i vores åbningstid mandag-onsdag 13-16 og torsdag 14-17. Husk altid at oplyse dit medlemsnummer.

Retssager, småsager og inkassosager er ikke dækket af dit kontingent, men som medlem har du adgang til at lade LLO Hovedstaden føre inkassosager og såkaldte småsager til en meget lav pris. Som Plus- og Ekstramedlem har du adgang til gratis advokatvurdering af din sag.

Accepter cookies fra denne hjemmeside

Denne hjemmeside anvender cookies til at følge din adfærd og forbedre brugeroplevelsen på siderne

Du kan altid slette cookies via indstillingerne i din browser